تحقیق آماده شب یلدا


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
بروز شده
نوع فایل
Docx
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحه
10 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
1911 بازدید
۱۰/۰۰۰ تومان

تحقیق آماده شب یلدا-تحقیق درباره شب یلدا-شب یلدا چیست-مراسم شب یلدا-شب چله-کارهایی که در شب یلدا انجام می دهیم-میوه های شب یلدا-خوردنی های شب یلدا-شب یلدا در شهرهای مختلف

تحقیق آماده شب یلدا
تحقیق آماده شب یلدا

این تحقیق بصورت فایل word قابل ویرایش همراه با صفحه اول و مرتب شده می باشد. آماده تحویل.

قسمتی از متن تحقیق آماده شب یلدا:

شب یلدا و جشن هایی که در این شب برگزار می شود، یک سنت باستانی است از زمانهای گذشته تا به امروز در میان ایرانیان مرسوم بوده است….

واژهٔ یلدا ریشهٔ سریانی دارد و به معنای ولادت و تولد است. منظور از تولد، ولادت خورشید (مهر/میترا) است. رومیان آن را ناتالیس آنایکتوس یعنی روز تولد مهر شکست ناپذیر می نامند…..

شب یلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود…..

یلدا شب اول زمستان و شب آخر پاییز است که اول جَدی و آخر قوس باشد و آن درازترین شب‌هاست در تمام سال و در آن شب و یا نزدیک به آن شب، آفتاب به برج جدی تحویل می‌کند و گویند آن شب به غایت شوم و نامبارک می‌باشد و بعضی گفته‌اند شب یلدا یازدهم جدی است….

چهل روز از زمستان که آغاز آن برابر است با اول جَدی و هفتم دی ماه جلالی و بیست و دوم دسامبر فرنگی، و پایانش برابر است با شانزدهم بهمن ماه جلالی و سی ام ژانویه فرنگی که به آن چله بزرگ زمستان گویند.در ایران مرکزی چله بزرگ زمستان از آغاز زمستان که برابر است با آغاز دی ماه شروع می شود و مدت آن چهل روز است. و چله کوچک زمستان از شب دهم بهمن ماه تا پایان بهمن ماه که مدت آن بیست روز است…..

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • شما از طریق نام کاربری و رمز عبوری که برای خود در  نظر گرفته اید می توانید وارد سایت شده و در پنل کابری خود تا مادام العمر فایل های خریداری شده خود را دانلود نمایید.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با پیام رسان ایتا 09395397239 در ارتباط باشید.
  • منابع و نمونه سوالات موجود در فروشگاه بصورت پیشنهادی بوده و منطقا شما برای موفقیت در آزمون مد نظر باید مطالعات وسیع تری داشته باشد.
  • در صورتی که با رعایت انصاف و با ذکر علت به این نتیجه رسیدید که محصول فروخته شده به شما با توضیحات ارائه شده آن محصول منطبق نیست، طبق قوانین وجه پرداختی به شما بازگردانده خواهد شد.