پایان نامه اثرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبش ها و احزاب جهان


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحه
تعداد بازدید
1018 بازدید
۱۰/۰۰۰ تومان

پایان نامه اثرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبش ها و احزاب جهان،پایان نامه انقلاب اسلامی،پایان نامه انقلاب ایران،پایان نامه پیامدهای انقلاب اسلامی ایران،پایا نامه بازتاب انقلاب ایران در جهان

بازگشت به صفحه اصلی

فهرست مطالب پایان نامه اثرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبش ها و احزاب جهان

چکیده ۱

مقدمه. ۳

بیان مسئله. ۵

سوال.. ۵

فرضیه. ۵

فصل اول: جنبش ها و احزاب متاثراز انقلاب اسلامی ایران

آشنایی با حزب الدعوه عراق.. ۷

پیدایش وپایه های فکری.. ۸

حزب الدعوه وانقلاب اسلامی ایران.. ۸

هجرت از عراق ورویکرد مسلحانه. ۱۰

اختلافات فکری.. ۱۱

بازگشت به عراق.. ۱۱

گسترش منطقه ای.. ۱۲

فصل دوم: فرصتهای تاثیر گذاری انقلاب اسلامی ایران بر حزب ادعوه

مقدمه. ۱۳

۱- ایده واحد. ۱۳

۲- رقیب یکسان.. ۱۳

۳- آرمان مشترک… ۱۴

۴-  وحدت گرایی.. ۱۴

۵- مردم مداری.. ۱۵

فصل سوم: محدودیتهای تاثیر گذاری انقلاب اسلامی  جنبش ها و احزاب دیگرکشورها۱۶

محدودیت ها ۱۶

الف. تشیع امامیه. ۱۶

ب. عرب و فارس…. ۱۶

ج. صدور انقلاب اسلامی.. ۱۶

محدودیت تاثیر گذاری انقلاب اسلامی بر حزب الدعوه عراق.. ۱۷

۱-روش حکومتی و قدرت… ۱۷

۲-تاثیرات خارجی بر حزب الدعوه ۱۸

فصل چهارم: بازتابهای تاثیر انقلاب

بازتاب های انقلاب… ۱۹

الف: انعکاس سیاسی.. ۱۹

انعکاس فرهنگی.. ۲۰

فهرست منابع.. ۲۳

قسمتی از متن پایان نامه اثرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبش ها و احزاب جهان

چکیده

اگر چه مسأله صدور انقلاب اسلامی وسیع ترین و عمیق ترین پیوندها را با مسایل عراق دارد اما در حد محدود این پژوهش و صرفاً با اتکا به یافته های مختصری که در این رابطه به دست آمده طرح موضوع شده و برخی از استنتاجات تعمیم داده شده و نظریاتی ارائه می شود.

وقوع جنگ تحمیلی ۸ ساله همه مسایل فی مابین را تحت الشعاع قرار داده است در حالی که اگر عمیقاً اندیشیده شود این واقعه کاملاً با پدیده انقلاب اسلامی و آثار فرا مرزی آن مرتبط است……..

 

مقدمه

انقلاب اسلامی ایران در تولد و تحرک سیاسی بسیاری از جنبش های اسلامی سیاسی نیز نقش داشته است. چنین تأثیری با مروری بر پرونده سیاسی جنبش های اسلامی دهه های اخیر به روشنی دیده می شود.

برخی از گروه های اسلامی سیاسی، تولد و موجودیت خود را مدیون انقلاب اسلامی اند. این گروه ها دو دسته اند، دسته ای که از یک جنبش اسلامی غیر فعال پیشین منشعب شده اند (مانند امل اسلامی از جنبش امل و جنبش جهاد اسلامی از اخوان المسلمین فلسطین، در واقع بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین مرکز جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه فعال شد) و دسته ای که وابسته به جنبشی و گروهی نبوده اند، بلکه موجود و پدیده ای جدیدند (مانند نهضت اجرای فقه جعفری پاکستان) اگرچه دسته اخیر بیش از دسته نخست، مدافع و متاثر از انقلاب اسلامی است، اما همه این گروه ها در دفاع از انقلاب اسلامی ایران، پیروی از رهبری آن و نیز الگو قرار دادن آن اشتراک نظر دارند.

بعضی دیگر از گروه ها و جنبش های سیاسی اسلامی به تاثیر از تجدید حیات اسلام که از ثمرات انقلاب اسلامی ایران در قرن اخیر است، از حالت رکود، رخوت و انفعال خارج شده اند، و با نیرو و سازماندهی جدیدی به مبارزه نظامی و سیاسی علیه حکومت و دولت های حاکم پرداخته اند. مثلاً حرکت اسلامی در دانشگاه های النجاعع، بیرزیت، غزه، بیت المقدس و الخلیل، به نحو چشمگیری پس از انقلاب اسلامی گسترش و توسعه یافت و یا فعالیت گروه جماعه المسلمین که حضوری محدود در نوار غزه داشت، در پی انقلاب اسلامی ایران و نیز به دنبال احکام صادره از سوی دادگاه نظامی رامل ا… علیه اعضای آن، افزایش پیدا کرد. بخشی از این گروه ها، تنها به افزایش حجم فعالیت های خود اقدام کرده اند و در روند مبارزه به شیوه های مسالمت آمیز توجه دارند. بخشی دیگر بر شدت و حجم تلاش های ضددولتی خود افزوده اند، و با تکیه بر روش های مسلحانه درصدد نابودی رژیم های حاکم هستند. سازمان انقلاب اسلامی جزیره العرب از گروه نخست و جبهه اسلامی سوریه از گروه دوم محسوب می شوند…….

پایان نامه اثرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبش ها و احزاب جهان

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • شما از طریق نام کاربری و رمز عبوری که برای خود در  نظر گرفته اید می توانید وارد سایت شده و در پنل کابری خود تا مادام العمر فایل های خریداری شده خود را دانلود نمایید.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با پیام رسان ایتا 09395397239 در ارتباط باشید.
  • منابع و نمونه سوالات موجود در فروشگاه بصورت پیشنهادی بوده و منطقا شما برای موفقیت در آزمون مد نظر باید مطالعات وسیع تری داشته باشد.
  • در صورتی که با رعایت انصاف و با ذکر علت به این نتیجه رسیدید که محصول فروخته شده به شما با توضیحات ارائه شده آن محصول منطبق نیست، طبق قوانین وجه پرداختی به شما بازگردانده خواهد شد.