تحقیق آماده سلول های بنیادی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
بروز شده
نوع فایل
Docx
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحه
12 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
1721 بازدید
۱۰/۰۰۰ تومان

تحقیق آماده سلول های بنیادی

تحقیق آماده سلول های بنیادی, سلول بنیادی, سلول های بنیادی, سلول بنیادی چیست, تحقیق درباره سلول های بنیادی, همه چیز درباره سلول های بنیادی

بازگشت به صفحه اصلی

تحقیق آماده سلول های بنیادی

فهرست مطالب این تحقیق

سلول بنیادی چیست؟. ۳

سلول های بنیادی خون ساز ۵

پیوند سلول های بنیادی خون ساز ۶

جمع آوری سلول های بنیادی خون ساز ۷

یاخته‌های بنیادی جنینی.. ۱۱

کشت یاخته‌های بنیادی جنینی.. ۱۱

یاخته‌های بنیادی بزرگسال.. ۱۲

تقسیم یاخته‌های بنیادی.. ۱۲

قسمتی از مطالب موجود در این تحقیق

سلول  بنیادی نامی کلی است و به گروهی از سلول های بدن گفته می شوند که دارای چند وپژگی مهم می باشند:

۱)      این سلول ها تخصص نیافته هستند.

۲)      مجددا در بدن از طریق تقسیم سلولی خود را تولید و تکثیرمی کنند.

۳)      عمری  طولانی دارند.

۴)    در شرایط آزمایشگاهی، می توان آنها را به سلول هایی متخصص با اعمال و فعالیت مشخص تبدیل کرد . به عبارتی در محیط کشت و در مجاورت عوامل مغذی خاصی با دست کاری یک سلول بنیادی در حالت پایه, در سلول ژن هایی را فعال نموده و سلول  بنیادی مجبور به ایجاد  عواملی پروتئینی در داخل و سطح خود می شود و در نهایت  به یک سلول مشخص تبدیل می شود .

سلول های بنیادی  تقریبا در  همه بافت های بدن  یافت می شوند و  به نوعی مسئول ترمیم آنها  هستند. این سلول ها دارای انواع متفاوتی می باشند. بدون توجه به انواع سلول های بنیادی این خواص در همه آنها  دیده می شود……

…..

یاخته‌های بنیادی جنینی

یاخته‌های بنیادی جنینی (به انگلیسی embryonic stem cells)، سلول‌های بنیادی پرتوانی هستند که از تودهٔ سلولی درونی جنین در مرحلهٔ بلاستوسیت به دست می‌آیند. این سلول‌ها می‌توانند به تمام رده‌های سلولی تبدیل شوند.

کشت یاخته‌های بنیادی جنینی

جنین ۳ تا ۵ روزه را بلاستوسیست می‌نامند. یک بلاستوسیست توده‌ای متشکل از ۱۰۰ یاخته و یا بیشتر است. یاخته‌های بنیادی، یاخته‌های درونی بلاستوسیست هستند که در نهایت به هر یاخته، بافت و اندام درون بدن تبدیل می‌شوند.

رشد یاخته‌های بنیادی در محیط آزمایشگاه را اصطلاحاً کشت یاخته‌ای می‌نامند. در واقع جدا کردن یاخته‌های بنیادی جنینی از طریق انتقال سطح داخلی بلاستوسیست به یک ظرف کشت آزمایشگاهی پلاستیکی که شامل یک بستر تغذیه‌ای به نام محیط کشت می‌باشد انجام می‌گیرد. تقسیم و ازدیاد یاخته‌ها بر روی سطح این ظرف انجام می‌گیرد. سطح داخلی این ظرف معمولاً به وسیله یاخته‌های پوست جنین موش پوشیده شده‌است. این یاخته‌ها قادر به تقسیم شدن نیستند. به این لایه پوشانندهٔ یاخته‌ای در اصطلاح لایه تغذیه‌ای (به انگلیسی: feeder layer) گفته می‌شود. دلیل استفاده از ……

پس از چند روز یاخته‌های کشت داده شده شروع به رشد و تقسیم شدن در این محیط می‌کنند. هنگامی که این عمل انجام گرفت یاخته‌های کشت داده شده که زیاد شده‌اند را از این محیط برداشته و به محیطهای تازهٔ کشت منتقل می‌کنند. روند کشت مجدد یاخته‌ها بارها و بارها به مدت چند ماه …….

اخیراً راه حل‌هایی جهت کاهش مدت زمان تولید یاخته‌های بنیادی ارایه شده است.

یاخته‌های بنیادی بزرگسال

یاخته‌های بنیادی بزرگسال (به انگلیسی Adult Stem Cells) یا سلول‌های بنیادی سوماتیک (به انگلیسی Somatic Stem Cells) سلول‌های بنیادی‌ای هستند که پس از مراحل رشد جنین و در سرتاسر طول عمر در بافت‌های مختلف بدن حضور دارند و با تقسیم و تمایز سلول‌های مرده را جایگزین و بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند. اغلب سلول‌های بنیادی بزرگسال چندتوان یا تک‌توان هستند. یاخته‌های بنیادی خون‌ساز، یاخته‌های بنیادی عصبی و یاخته‌های بنیادی مزانشیمی مثال‌هایی از یاخته‌های بنیادی بزرگسال هستند.

تقسیم یاخته‌های بنیادی

ویژگی عمومی همه یاخته‌های بنیادی، «خود نوسازی» آن‌ها از طریق تقسیم میتوز است. به این صورت که یکی از دو سلول دختر حاصل از تقسیم هر یک از سلول‌های بنیادی، همانند سلول مادر باقی می‌ماند و دیگری وارد مسیر تمایز می‌شود. یکی از معروف‌ترین مثال‌ها در این مورد؛ تشکیل B خاطره در کنار پلاسموسیت حاصل از تقسیم یک سلول B فعال شده است.

مکانیزمی که تعیین می‌کند کدام سلول تمایز پیدا کند؛ می‌تواند برونگرا یا کاملاً درونی باشد. برای مثال در یاخته‌های بنیادی خون ساز این مکانیزم برون‌گراست. به این معنا که از دو سلول دختر حاصل از تقسیم، سلولی که با سلول استخوانی (استئوبلاست) ارتباط دارد؛ تمایز نیافته باقی می‌ماند. در بعضی سلول‌ها این مکانیزم درونگراست. در این نوع یاخته‌های بنیادی هنگامی که دو سلول دختر هنوز کاملاً جدا نشده‌اند؛ پروتئین‌هایی به یکی …….

این تحقیق در قالب یک فایل WORD بصورت آماده در ۱۲ صفحه تهیه و مرتب سازی شده که همراه با صفحه اول و فهرست مطالب می باشد و تمامی مباحث مربوط به سلول های بنیادی را در بر گرفته است.

سوالات استخدامی آموزش و پرورش

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • شما از طریق نام کاربری و رمز عبوری که برای خود در  نظر گرفته اید می توانید وارد سایت شده و در پنل کابری خود تا مادام العمر فایل های خریداری شده خود را دانلود نمایید.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با پیام رسان ایتا 09395397239 در ارتباط باشید.
  • منابع و نمونه سوالات موجود در فروشگاه بصورت پیشنهادی بوده و منطقا شما برای موفقیت در آزمون مد نظر باید مطالعات وسیع تری داشته باشد.
  • در صورتی که با رعایت انصاف و با ذکر علت به این نتیجه رسیدید که محصول فروخته شده به شما با توضیحات ارائه شده آن محصول منطبق نیست، طبق قوانین وجه پرداختی به شما بازگردانده خواهد شد.